Obserwatorzy

wtorek, 9 czerwca 2015

Rozkoduj swoje zachcianki, czyli jak nie przytyć...

Wiesz jak rozkodować swoje zachcianki? Każdy z nas je ma. Nasz organizm co jakiś czas wysyła nam sygnały: "CHCĘ PIWA!", "KONIECZNIE MUSZĘ ZJEŚĆ COŚ SŁODKIEGO!", "NIE WYTRZYMAM JEŚLI NIE ZJEM SŁONEJ PRZEKĄSKI!". Takich sygnałów nie da się ignorować, prawda? Możemy ze sobą walczyć, wściekać się, a i tak w końcu ulegniemy. W dzisiejszym artykule powiem wam jak prawidłowo odczytać takie sygnały i ustrzec się podjadania niezdrowych przekąsek.

Jak rozkodować swoje zachcianki?


Jeśli czujesz, że masz straszną ochotę na SŁODYCZE



Twojemu organizmowi najpewniej brakuje CHROMU, FOSFORU, TRYPTOFANU

Nie rzucaj się jednak od razu na cukierki! Pierwiastki te równie dobrze możesz znaleźć w:

* brokułach (chrom)
* grejpfrutach (chrom)
* grzybach (chrom)
* pomidorach (chrom)
* orzechach (fosfor)
* ziarnach zbóż (fosfor)
* indyku (tryptofan)
* kurczaku (tryptofan)
* szpinaku (tryptofan)

Jeśli masz nieodpartą chęć na CZEKOLADĘ



Twój organizm woła: "MAGNEZU!!"

Lepiej zjedz: orzechy, nasiona zbóż, rośliny strączkowe

Jeśli chcesz zjeść coś SŁONEGO



Pewnie masz braki CHLORKU SODU w organizmie

Szukaj go w rybach morskich

Masz zachciankę na TŁUSTE PRZEKĄSKI typu CHIPSY, KRAKERSY?



Brakuje ci WAPNIA!

Zamiast się napychać pustymi kaloriami zjedz jogurt, ser, brokuły, zielone warzywa liściaste

Masz ochotę na NAPÓJ GAZOWANY?



Brakuje ci WAPNIA

Zjedz brokuła, jarmuż, ser albo warzywa strączkowe

Chcesz się napić ALKOHOLU?



Pewnie brakuje ci BIAŁKA i WAPNIA

Białko znajdziesz w mięsie drobiowym, owocach morza, orzechach

Wapnia szukaj zaś w brokułach, jarmużu, warzywach strączkowych.

Nie wiem czy podobają wam się takie zdrowe zamienniki kalorycznych zachcianek. Nie zachęcam do katowania się i jedzenia na siłę brokuła czy jarmużu, jednak warto wiedzieć o co "woła" nasz organizm i czasami zamiast opychania się, szczególnie wieczorami czy nocami, zjedzcie coś lżejszego, zdrowego by go zaspokoić! :)

Jeśli zaciekawił cię ten artykuł i masz niedosyt, innych ciekawych szukajcie TUTAJ --> http://SportOS.pl

SMACZNEGO! :)




Zapisz się do newslettera!




Share this article!

8 komentarzy:

  1. Powinno być: Chcesz się napić alkoholu? Pewnie brakuje ci szczęścia. Szczęście znajdziesz idąc na trening ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezły post :) Wychodzi na to, że niedobór wapnia i magnezu to główne czynniki podjadania i pakowania się w niezdrowe rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie zauważyłeś :)
      Naprawdę coś w tym jest!
      Ja ostatnio łykam magnez i zauważyłam, że faktycznie mam mniejszą ochotę na słodycze czy tłuste przekąski.

      Usuń
  3. Świetny post. Mam nadzieję, że trafi do wielu osób odwiedzających Twojego bloga, ponieważ są to bardzo ważne i często ratujące nas przed pokusami informacje. Tak trzymaj!
    Pozdrawiam
    Albert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Albercie! :)
      Miło Cię widzieć znów na moim blogu.

      Również pozdrawiam.

      Usuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML