Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

12:51

Piętnaście najgorszych dodatków do żywności

Wracam jak bumerang do tematu dodatków do żywności i konserwantów, bo mnie ten temat strasznie mierzwi. Staram się eliminować z mojej diety prawie wszystkie produkty zawierające konserwanty, szkodliwe dodatki i czuję się zdrowsza. Poprawiła mi się cera, nie mam problemu z kolkami czy zaparciami, mam w sobie więcej energii i radości życia. Jestem zdania, że winą za otyłość i większość chorób można obarczyć dodatki do żywności jakimi nas karmią. Niestety nie da się wyrzucić z diety wszystkiego. Większość z chemicznych dodatków jest niemal w każdym produkcie spożywczym.


Na co należy zwracać uwagę?



NIE KUPUJ NAJTAŃSZYCH PRODUKTÓW!

ZAPOMNIJ O PRODUKTACH GOTOWYCH

Przygotowałam listę produktów, których lepiej unikać jeśli chcecie być zdrowsi. Przeczytajcie i zapamiętajcie chociaż część z nich. Zawsze lepiej wiedzieć więcej...

UNIKAJ JEŚLI MOŻESZ:

Glutaminian sodu - powoduje bóle głowy, swędzenie, pocenie się, biegunkę, bóle głowy, uszkodzenia genetyczne komórek. Wycofany z użycia jako dodatek do żywności dla dzieci od 1969 r.

Azotyny - łączą się w organizmie z innymi związkami i tworzą zawiązki rakotwórcze, duże dawki powodują zgon

Propylotanina - uszkadza wątrobę i płód u kobiet ciężarnych

Red Dye 40 (Allura ed AC) - uszkadza płód, prawdopodobnie ma właściwości rakotwórcze

Sacharyna -wywołuje reakcje alergiczne, działa toksycznie na organizm, szczególnie na serce i przewód pokarmowy. powoduje raka pęcherza

Czerwienian sodu - powoduje mutacje genetyczne, w wielu krajach jest zakazany

EDTA (dwusodan wapnia) etylenodwuamina czterooctan - zaburza pracę nerek, wywołuje skurcze, wysypkę i problemy trawienne

Guma arabska - wywołuje reakcje alergiczne, zaparcia albo biegunkę

Maltodekstryna - otrzymywana ze szkodliwych smół drzewnych i skrobi, działa toksycznie

Skrobia modyfikowana - uszkadza płuca, powoduje wymioty

Mono- i diglicerydy - mogą wywoływać zmiany genetyczne w naszych komórkach i uszkadzać płód

Tanina - może wywoływać raka wątroby, używa się go do wyprawiania skór

BHA i BHT - ten konserwant z kolei powoduje dolegliwości wątrobowe i powoduje raka, a osoby odchudzające się na pewno dodatkowo zainteresuje fakt, że lubi gromadzić się w tkance tłuszczowej i utrudniać odchudzanie

Karragenina - podrażnia jelito grube, źle wpływa na geny

Karmel - jest rakotwórczy i może powodować zmiany genetyczne

Gdzie najczęściej znajdują się te obrzydliwe dodatki do żywności?

Oczywiście najlepiej wczytywać się w skład zamieszczony na opakowaniu, bo nie jestem w stanie wymienić wszystkiego, ale są takie produkty, w których szkodliwe dodatki znajdą się na pewno:

Ciastka, krakersy 
Cola, napoje gazowane
Pizza mrożona
Gotowe desery
Lody i szejki
Piwo
Warzywa w sosie
Sosy do sałatek
Zupki chińskie

... ja wiem, że to tylko kropla w morzu... jednak tych produktów absolutnie unikaj!

Nie wiem jakie macie myśli po przeczytaniu tego artykułu. Ja już pisząc go miałam ochotę krzyczeć: "Boże czym nas karmią!". Nic dziwnego, że kolejki do lekarzy są stukilometrowe, nowotwory są bardziej popularne niż zwykła grypa, ludzie umierają w coraz młodszym wieku i rodzi się tyle upośledzonych albo zniekształconych dzieci :(

Smutne... 

Dbajcie o siebie!


Więcej na temat zdrowego odżywiania przeczytacie tutaj:
Źródło artykułu:

2 komentarze:

  1. Straszne jest to, że takie szkodliwe składniki są dodawane do żywności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze że wymieniałaś wszystkie te szkodliwe dodatki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger