Obserwatorzy

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Jak podkręcić metabolizm?

Zastanawiałaś się czasami dlaczego mimo wielkich wysiłków jakie wkładasz w odchudzanie twoja dieta nie działa, albo działa ale baaaardzo, baaaaardzo powoli? Chudniesz nie tyle ile byś chciała, odchudzasz się, ćwiczysz, a mimo tego nie widać efektów? Jak to się dzieje, że jesz mniej niż twoja koleżanka, siostra, mama, a wcale nie widać tego efektów? Wszystko zależy od jednego czynnika o którym bardzo często zapominamy...


METABOLIZM

Metabolizm to reakcje chemiczne, które zachodzą w naszym organizmie. Reakcje chemiczne i procesy metaboliczne pozwalają komórce rosnąć, rozmnażać się, rozwijać. U każdego z nas, procesy te zachodzą w różnym tempie. U jednych metabolizm jest szybszy u innych wolny. Osoby, które mają szybką przemianę materii, można powiedzieć, że są prawdziwymi szczęściarzami, szybko spalają przyjęte przez organizm pokarmy, szybciej wracają do zdrowia i usuwają z organizmu toksyny. Metabolizm u osób otyłych lub z nadwagą jest zwykle powolny. To, że nie możesz schudnąć, albo przychodzi ci to z wielkim trudem powinno być sygnałem dla ciebie, że być może wszystkiemu winna jest powolna przemiana materii. Jednak powolny metabolizm to nie jest powód do rozpaczy, można go bowiem przyspieszyć, tylko trzeba wiedzieć jak. 

Dzisiaj podam wam 10 sposobów na przyspieszenie metabolizmu, dzięki którym będziesz mogła schudnąć więcej: 

 

1. Kilka minut intensywnych ćwiczeń rano. Pewien niemiecki lekarz dowiódł, że wystarczy ćwiczyć 5 minut dziennie zaraz po przebudzeniu, by przyspieszyć metabolizm i czerpać z tego korzyści przez cały dzień. Pamiętajmy tylko o tym, żeby te 5 minut to nie było kilka przysiadów czy jakieś brzuszki w tempie ślimaczym. Przez te 5 minut musisz się naprawdę mocno zmęczyć i porządnie spocić. Jesteś w stanie poświęcić 300 sekund dziennie dla zdrowia i pięknej sylwetki?

2. Jedz więcej ostrych przypraw. Ostre potrawy i pikantne przyprawy mają działanie wyszczuplające i napędzające metabolizm. Cynamon, cardamon, imbir, gałka muszkatołowa, chilli, ostra papryka… wedle uznania i wedle gustu, tylko nie zapominaj by robić to regularnie!

3. Pij dużo wody, dzięki niej będziesz wypłukiwać z organizmu toksyny i przy okazji przyspieszać procesy metaboliczne.

4. Regularnie badaj tarczycę. Wiele badań przeprowadzonych na osobach w różnym wieku wykazało, że osoby z chorą tarczycą mają problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi oraz wolniejszy metabolizm niż osoby zdrowe. Dostarczaj organizmowi z pożywieniem: selenu, cynku, miedzi i jodu – te pierwiastki pomogą ci utrzymać hormony na właściwszym poziomie, a znajdziesz je w rybach, owocach morza i orzechach.

5. Nigdy nie zapominaj o śniadaniu. Jeśli wydaje ci się, że rezygnując ze śniadania schudniesz więcej, to jesteś w wielkim błędzie. Nie zjedzenie śniadania spowoduje tylko jedno – spowolnienie metabolizmu i ból głowy.

6. Nie jedz później niż 3 godziny przed snem. Wiadomo, że wieczorne podjadanie nie jest dobre dla zdrowia i szczupłej sylwetki. Najlepiej zrezygnować z wieczornego podjadania, a już na pewno nie powinno się jeść na 3 godziny przed snem.

7. Pij kawę i herbatę. Chociaż niektóre diety zakładają rezygnację z używek typu kawa, herbata – to badania naukowe mówią zupełnie co innego. W kawie i herbacie znajduje się kofeina, która potrafi podkręcić metabolizm nawet o kilkanaście procent.

8. Jedz codziennie porcję błonnika. Błonnik i metabolizm to najlepsi przyjaciele. Metabolizm nie będzie przyspieszał jeśli nie popędzisz go błonnikiem. Błonnik znajdziemy w wielu produktach: owocach, warzywach, płatkach owsianych, otrębach… chcesz wiedzieć więcej na temat błonnika, zajrzyj TUTAJ

9. Łykaj witaminę D, albo spożywaj ja wraz z produktami, które ją zawierają. Witamina D, to doskonały przyspieszacz metabolizmu. Znajdziemy ją w łososiu, tuńczyku, krewetkach, tofu, mleku, jajkach.

10. Pij mleko. Badania wykazują, że niedobór wapnia może w bardzo znaczy sposób spowolnić procesy metaboliczne.

Na koniec podam wam przykładowy jadłospis na jeden dzień, który sprawi, że przyspieszy wam się metabolizm:

Śniadanie: Jogurt, owoce
Drugie śniadanie: Ulubiona sałatka z dużą ilością błonnika (ziarna zbóż, płatki owsiane, otręby, len)
Obiad: Grillowany kurczak z kaszą i surówka
Podwieczorek: Ulubione owoce lub warzywa
Kolacja: Szklanka mleka z płatkami lub Muesli


Pamiętajmy, by wypić w ciągu dnia minimum 1,5 litr wody.



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML