Obserwatorzy

niedziela, 16 lutego 2014

Deska na brzuch i chudniesz!

Ostatnio było o słodyczach i jedzeniu, czas na odmianę.
Jak stracić trochę sadła, jeśli nie chce nam się ćwiczyć?
Niedawno pisałam o ćwiczeniach dla leniwych. Dziś będzie w podobnym klimacie, tyle, że słów kilka o ćwiczeniach izometrycznych. Ćwiczenia takie polegają na napinaniu mięśni. Ćwiczenia izometryczne nie wymagają ani specjalnych umiejętności, ani specjalistycznego sprzętu, trenować można w każdym momencie dnia. Chociaż ćwiczenia nie wymagają ruchu, to potrafią być naprawdę wyczerpujące i można się przy tym zmęczyć nie mniej niż na bieżni. 

Oto trzy główne zasady ćwiczeń izometrycznych:

*ćwiczenia izometryczne to napinanie mięśni maksymalnym nakładem siły, wykluczając ruch
*każde ćwiczenie musi trwać od kilku do kilkunastu sekund
*podczas ćwiczenia ważny jest miarowy, głęboki oddech

Oto kilka przykładów na ćwiczenia izometryczne:







I na koniec moje ulubione


Deska na brzuch!

Jak wykonać poprawnie to ćwiczenie?
Kładziemy się na brzuchu i unosimy ciało na zgiętych palcach stóp i rękach zgiętych w łokciach. W tej pozycji staramy się utrzymać przez kilka, kilkanaście sekund. Aby ćwiczenie przyniosło spodziewane efekty należy wykonywać serie po 3-5 powtórzeń każdego dnia.
Czy ktoś podejmie moje wyzwanie i będzie ze mną ćwiczył?

Proponuje zacząć od dziś! Oto moje wyzwanie na najbliższy miesiąc!


To ćwiczenie wzmacnia mięśnie pleców, ramion i bioder. Ponadto, dzięki "desce" ćwiczymy głębokie mięśnie brzucha, których nie angażujemy podczas standardowych brzuszków.

ZACZYNAMY!?



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

3 komentarze:

  1. Chyba mi ręce odpadną jak będę tyle czasu na takiej "desce" wisiała

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ćwiczenia dla tych osób ,którym ciężko przyłożyć sie do treningu.

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne ćwiczenie, tylko pytanie jak z efektywnością będzie :)

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML