Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

16:37

Pizzówki bez glutenu polecają się na szybką przekąskę!

Śmieją się ze mnie, że jak mnie ktoś zapyta co robię jak niespodziewanie odwiedzą mnie goście ja mówię "szybkie pizzówki".

Pizzówki? Szybkie? Przecież to się robi chyba w godzinę!

Szczerze, to dłużej mi wychodzi zrobienie sałatki, bo zanim pokroisz te wszystkie warzywaaaaa....

A Tobie?

Jeśli robisz pierwszy raz ciasto drożdżowe, to może i wymaga to dużego wysiłku, dużo pracy, czekania, aż temperatura w piekarniku będzie odpowiednia, ale jeśli przepis masz w głowie i nie musisz zastanawiać się nawet nad proporcjami mąki? 

Ja to robię tak.

Pizzówki bez glutenu


pizzówki bez glutenu


Na początek ustawiam piekarnik, bo musi się przecież nagrzać, tak to może trwać aż 10 minut (!). Goście w tym czasie zdążą się rozebrać, rozgościć w pokoju. Potem do miski wlewam dobrze ciepłą wodę, wsypuję drożdże, mąkę, szczyptę cukru i soli. Całość mieszam, aż powstanie ciasto gęste jak śmietana. Nie czekam na wyrośnięcie, bo używam drożdży w proszku. Zaraz po wymieszaniu łyżką nakładam ciasto na papier do pieczenia. Na ciasto rzucam to co mam - groszek, kukurydza, pieczarki, wędlinę, ser... wedle uznania. I pizzówki gotowe. Teraz wystarczy jeszcze tylko upiec. max 10 minut.

A teraz cały przepis:

300 g mąki bezglutenowej (ja mieszam ryżową, gryczaną i kukurydzianą)

drożdże suszone

200-220 ml ciepłej wody

szczypta cukru

szczypta soli

Mąkę zalać wodą, dodać drożdże szczyptę cukru, szczyptę soli, wymieszać. W zależności do tego jakich mąk użyjesz będzie pewnie trzeba dodać trochę więcej mąki, albo wody. Ciasto musi mieć konsystencję gęstej śmietany.

Jak ciasto zrobić w Thermomiksie?

Wszystkie składniki umieszczamy w naczyniu Thermomix i wyrabiamy ciasto czas 3 min/temp. 37 stopni/poz. Thermomix/Interwał. Ciasto pozostawiamy w naczyniu do wyrośnięcia na ok 20 minut.

Dlaczego konsystencja jest tak ważna? Zauważyłam, że jeśli wyrabiam ciasto z mąk bezglutenowych tak, by dało się rękami formować kulki, następnego dnia ciasto jest twarde. W ogóle jest twarde jak już wystygnie. Jeśli dodam mniej mąki, a ciasto wykładam łyżką - moje wypieki są pulchne, miękkie i pyszne nawet dzień czy dwa po upieczeniu.


Jak ci się widzi takie "danie" dla niezapowiedzianych gości? ;)

Jeśli nie jesz glutenu, a lubisz smaczne wypieki, koniecznie spróbuj jeszcze mojego przepisu na brownie:





4 komentarze:

  1. ależ smacznie to wszystko wygląda :) może w sobotę na wieczór z koleżankami właśnie takie przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dziękuję bardzo, zdjęcia i tak nie oddają smaku, bo ze mnie kiepski fotograf ;)

      Usuń
  2. takie przepisy na szybkie dania się przydają nie tylko jak goście przychodzą, ale też jak nie mamy czasu ani ochoty na gotowanie, a chcemy coś dobrego zjeść na ciepło :) moja ulubiona mąka bezglutenowa ryżowa się też sprawdza do pizzerek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryżowa to podstawa! Żadna inna nie jest lepsza na podstawę do pizzy, no czasem jeszcze gryczana robi za główną mąkę, ale wtedy ciasto wychodzi strasznie "ciężkie"

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger