Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:47

9 zaskakujących faktów o bananach - znasz wszystkie? :)

Lubicie banany? Ja uwielbiam! Dodają mi energii, poprawiają humor, a do tego po zjedzeniu banana jego skórkę można wykorzystać! Także nie wyrzucajcie jej!

Jak wykorzystać skórkę od banana?

- Użyj jej jak wacika, przetrzyj twarz i pozostaw na 20 minut, to najlepsza maseczka jaką możesz dać swojej skórze!

- Przyłóż skórkę po bananie do bolącego kolana, zawiń ręcznikiem - banan uśmierza ból kolan

- Banan konserwuje buty! przecieranie skórzanych butów wewnętrzną stroną skórki od banana znacznie poprawi trwałość skóry! Nie próbowałam tego sposobu - przyznam, ale wiedziałam na filmikach w necie, że tak się robi, także to sprawdzony trik! Pamiętajcie tylko, że to dotyczy tylko ciemnych butów.

Znacie jeszcze jakieś inne fajne zastosowania bananów? Piszcie! Jestem pewna, że jest ich więcej.
A teraz zaskakujące bananowe fakty :)

10 zaskakujących faktów o bananach

banany


1. Banany zawierają mnóstwo potasu

Potas jest niezbędnym minerałem, który utrzymuje prawidłowe działanie serca i reguluje ciśnienie krwi. Regularne jedzenie bananów w połączeniu ze zdrową dietą i stylem życia, obniża ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

2. Banany dodają energii

Zamiast pić niezdrowe energetyki zjedz banana! Banany dodają energii!

3. Banany obniżają poziom cholesterolu

Czytałam ostatnio, że Indyjscy naukowcy przeprowadzili badania, z których wynikało, że jedzenie bananów może mieć wpływ na poziom cholesterolu. Banany zawierają zdrowy błonnik dzięki któremu obniża nam się poziom cholesterolu we krwi!

4. Banany to świetne lekarstwo na wrzody i zgagę

Banany są znanym lekarstwem na zgagę, szczególnie wśród kobiet w ciąży - nieprawdaż? ;)
Banany pomagają zrównoważyć pH żołądka i wzmacniają ochronną warstwę śluzu, a w przypadku wrzodów to bardzo ważne.




5. Witamina B6

Banany są bogate w witaminę B6. Ta witamina jest ważna dla tworzenia hemoglobiny. B6 bierze także udział w utrzymywaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi, syntezie i rozkładaniu aminokwasów oraz wytwarzaniu przeciwciał w celu uzyskania silniejszej odpowiedzi immunologicznej w organizmie.

6. Banany pomagają w leczeniu łuszczycy i trądziku

Skórka po bananie jest bardzo pomocna w leczeniu chorób skóry, takich jak łuszczyca i trądzik. Substancje zawarte w skórce banana pomagają złagodzić różne stany zapalne skóry, a także działają silnie nawilżająco.

7. Banany zmniejszają stres

Banany są świetnym źródłem tryptofanu, który wspomaga produkcję serotoniny. Serotonina wpływa na nastrój, zmniejsza stres i zwiększa poczucie szczęścia. 

8. Banany lekarstwem na kaca?

Jeśli przesadziłaś z alkoholem i masz kaca, wstręt do jedzenia, ból głowy przygotuj sobie koktajl bananowy, który pomoże przezwyciężyć kaca. Zmieszaj 2 banany z lodem, garścią jagód i mlekiem kokosowym lub zwykłym mlekiem, pij małymi łyczkami.


9. Poprawiają nastrój

Nie wiem czy wam też, u mnie tak się dzieje. To zapewne skład bananów wpływa na to, że po zjedzeniu człowiek czuje się lepiej. Ja jak jestem głodna to jestem zła, jak zjem banana od razu mi lepiej, nie czuje się ciężko, a jednak jestem najedzona! :)

A wy lubicie banany?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger