Obserwatorzy

wtorek, 22 marca 2016

Moje sposoby na niedobory witamin i soli mineralnych w diecie? KONKURS

Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki... lalala :)



A wy zjadacie witaminki? Jak uzupełniacie ich niedobory w sezonie jesienno-zimowym? Jak witacie wiosnę? Zdrowi, piękni, zrelaksowani? Czy raczej zmęczeni zimą, pochmurni i niewyspani? Wiecie, że witaminy mają bardzo duży wpływ na wasze życie? Na jakość snu, na wasz wygląd, zdrowie? Jak uzupełnić niedobory witamin i soli mineralnych w diecie? O tym dziś wam opowiem w moim artykule, zapraszam do czytania :)

Witaminy i minerały są niezbędne w zdrowej diecie. Niestety nasz organizm nie potrafi wytwarzać większości witamin, w związku z tym musimy je dostarczać wraz z pożywieniem.

Wiecie co się dzieje gdy brakuje nam witamin? Po czym poznać, że brakuje nam pewnych witamin?

Gdy matowieją włosy, paznokcie stają się łamliwe a usta pękają, to znak że brakuje nam witaminy A.
Gdy czujesz się zmęczona psychicznie, cierpisz na zaparcia, możliwe, że brakuje ci witaminy B1.
Masz światłowstręt częste zapalenie spojówek, cierpisz na niewydolność wątroby, to znak, że w twojej diecie za mało jest witaminy B2.
Masz anemię, mimo młodego wieku siwieją ci włosy - to pierwsza z oznak że brakuje ci witaminy B3.
Marskość wątroby? To sprawka tego, że za mało w twojej diecie jest witaminy B4. (UWAGA! Osoby z niedoborem witaminy B4 mają dużą skłonność do powstawania guzów!)
Jesteś blada jak ściana? Masz łojotokowe zapalenie skóry? Jesteś nadmiernie rozdrażniona? Na bank brakuje ci witaminy B6.
Jeśli natomiast nie dajesz swojemu organizmowi wystarczającej ilości beta-karotenu to pewnie masz problemy z funkcjonowaniem hormonów płciowych.
Szybko się pocisz? Masz objawy krzywicy? Uzupełnij dietę w witaminę D!
Brak ci sił? Nie masz ochoty na sex? Wygląd twojej skóry pozostawia wiele do życzenia? To znak, że twojemu organizmowi brakuje witaminy E!
Jeśli nadmiernie tracisz włosy może to być spowodowane brakami witaminy H.
Zaburzenia perystaltyki jelit? Ciągłe rozdrażnienie? Bezsenność, a do tego brzydki popękany, czerwony, suchy język? Brakuje ci witaminy PP.

No i jak?
Co myślicie?
Masakra co?

Nagle okazuje się, że tak niewiele trzeba, by przestały wypadać włosy, przestał boleć brzuch, skończyła się bezsenność. Wystarczy tak niewiele, a jednak tak trudno do tego dość. Wystarczy wiedzieć gdzie szukać witamin i wcale nie w aptece! Chociaż tam też znajdziecie, ale jak ktoś woli łykać suplementy zamiast delektować się się pysznymi napojami, jogurtami w "wkładką" (jak to mawia moja córcia)... :)

Powiem wam jak ja uzupełniam witaminy. Mam na to dwa sposoby :)

Moje sposoby na uzupełnienie witamin i soli mineralnych w diecie



http://premiumrosa.pl/

Liofilizowana aronia to nic innego jak aronia w proszku :)

Owoce liofilizowane to takie, które zostały poddane procesowi sublimacji nie tracąc przy tym swoich naturalnych właściwości tzn. pozostawiają witaminy, zapach, kolor i właściwości odżywcze.
Sublimacja jest najdroższym sposobem pozbawienia produktu wody i przechowywania go przez długi okres czasu (1-2 lat), a przy tym bez konserwantów i soli. Produkty mogą być surowe lub gotowane, rozdrobnione lub w całości, wystarczy uzupełnić wodą, a produkt uzyskuje całkowitą, naturalną świeżość.
Po wysuszeniu są bardzo lekkie, ponieważ tracą do 95 % wagi czyli wody, są łatwe do przechowywania w podroży, a w szczególności we wszelkiego rodzaju wyprawach górskich, morskich, wszędzie tam gdzie nie chcemy dźwigać bagażu, gdyż woda jest wszędzie dostępna. Ze względu na wysoki koszt procesu suszenia wybiera się produkty najwyższej jakości.(ŹRÓDŁO)

Jak jeść taką sproszkowaną aronię?

Ja ją jem tak :)


Dodaję do jogurtu naturalnego! PYYYCHA! :)

Aronię liofilizowaną można dodawać do jogurtów, owsianek, mleka, ciast, zup, sałatek, napojów.
Albo po prostu spożywać jako samodzielną przekąskę.
Jest bardzo pyszna! No i zdecydowanie lepsza od owoców suszonych, szczególnie tych siarkowanych, ble!
Aha, takiej aronii nie da się przedawkować, bo nie odkłada się w organizmie, nadmiar po prostu zostanie wydalony, także bez obaw! :)

Dlaczego warto jeść aronię?

Na początku artykułu pisałam wam o witaminach i konieczności dostarczania ich organizmowi i taka aronia własnie doskonale uzupełnia niedobory wielu witamin.

Aronia (nie to, że sama sobie to wymyśliłam, tylko tak wynika z badań naukowych) jest jedynym owocem tak bogatym w antyoksydanty. Antyoksydanty neutralizują wolne rodniki, które powodują niekorzystne zmiany w naszym organizmie i inicjują stany zapalne.

Aronia zawiera witaminy: C, PP, B2, B9 (czyli kwas foliowy) oraz E, a także makro- i mikroelementy: wapń, żelazo, miedź, molibden, mangan jod i bor.

Znacie jeszcze jakiś owoc, który posiadałby aż tyle cennych witamin i minerałów? ;)

Aronię warto spożywać cały rok, a szczególnie zimą, bo wzmacnia odporność i uzupełnia braki witaminowe.

Ja oprócz aronii liofilizowanej lubię pić syrop z aronii, jest równie smaczny i zdrowy i moje dzieciaki go uwielbiają! :)


A wy jak budujecie swoją odporność?
Jak uzupełniacie braki witamin w diecie?
A może wcale tego nie robicie i dopiero z mojego artykułu dowiedzieliście się, że w ogóle trzeba! ;)

PISZCIE! POGADAMY :)

A na koniec mała niespodzianka. Mam dla Was KONKURS.

Do wygrania dwa smaczne syropy ze zdjęcia:



Do udziału w konkursie można się zgłaszać zarówno pod tym postem jak i na FACEBOOKU. Wiem, że nie każdy ma fejsa i przy ostatnim konkursie kilka osób miało do mnie żal, więc... nie chcę nikomu zabierać szansy na nagrodę :)

REGULAMIN KONKURSU:

Sponsorem konkursu jest sklep PREMIUM ROSA http://premiumrosa.pl/

Konkurs trwa od 22 marca do 30
Wyniki zostaną ogłoszone 31 marca na blogu i na FB.

A co zrobić, żeby wygrać?

Wystarczy odpowiedzieć na pytanie konkursowe: który syrop chciałabyś (chciałbyś) wygrać i dlaczego?

Wśród nadesłanych zgłoszeń zostaną wybrane dwie nagrody - załączone na zdjęciu (jeden syrop powędruje do jednej osoby, drugi do drugiej). W zależności od tego jakiej odpowiedzi udzielicie. Wybrana zostanie najfajniejsza odpowiedź dotycząca syropu z malin i najfajniejsza dotycząca syropu z mniszka lekarskiego.

Mam nadzieję, że wszystko jasne :)
Jeśli będziecie odpowiadać na konkurs pod tym potem proszę a odpowiedzi podać e-mail do siebie, bo zwycięzców poinformuję również drogą mailową. Jeśli odpowiecie na konkurs przez FB, sprawa jest łatwiejsza, bo zwycięzcy dostaną info w wiadomości prywatnej. Ale jak pisałam konkurs nie jest tajny więc i tak wszyscy zobaczą kto wygrał, bo publiczne info pójdzie 31 marca.

W razie jakichkolwiek pytań piszcie do mnie!
Ja nie jestem ekspertem od pisania regulaminów konkursowych więc jeśli jakieś info pominęłam to wybaczcie mi :)



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

7 komentarzy:

  1. U mnie uzupełnianie witamin B to głównie rybka :) Co wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę super wpis! Czekam niecierpliwie na więcej.. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ważne żeby te syropy były bez polepszaczy i dużych dawek cukru :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diety i ich Sekrety23 marca 2016 10:41

      Takie własnie są! :)

      Usuń
  4. Moim sposobem na zdrówko jest miód :D Uwielbiam
    Również prowadzę bloga o tematyce fitness między innymi. Tak więc zapraszam. Jeśli interesowała by cię wspólna obserwacja to napisz w komentarzu :*
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja sobie biorę udział w konkursie :)
    Dzięki, że nie trzeba mieć FB, żeby wziąć udział w konkursie, bo akurat ja FB nie mam.
    Chciałabym wygrać syrop z mniszka lekarskiego, bo jeszcze nigdy takiego syropu nie piłam i chcę poznać jego smak :)

    Mój mail: sposobnabrzuch@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo bym chciała wygrać syrop z malin, bo uwielbiam maliny! Co roku wraz z mamą przygotowujemy domowy sok z malin, by cieszyć się latem całą zimę. Maliny wspierają odporność i pozwalają szybciej wyjść z choroby, dlatego chciałabym wygrać ten właśnie syrop :)

    mail: mariaes@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML