Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:55

3 najlepsze napoje na bezsenność

Mój mąż od dawna cierpi na bezsenność. Ja mam zwykle głęboki sen i nawet bomba atomowa nie jest w stanie mnie z niego wybudzić, ale szkoda mi chłopa i pomyślałam, że może są jakieś sposoby na bezsenność, które mogłyby mu pomóc.


Na początku zachęcałam go do picia piwa. Ten sposób bardzo mu się spodobał, ale za to mi przestał podobać, bo czasami nie dość, że piwo wcale nie kładło go do łóżka, to dodatkowo włączało w nim tryb "wkurwiania żony". Och, jaki był rozmowy o 2 w nocy, a jaki przymilny i wszystkich kochający... nawet kota! No nie! Nie pozwolę na to, by piwo włączało w moim mężu mendę. Poza tym od tak częstego picia piwa, krótka droga do alkoholizmu. 

Piwo odpada! To sposób na krótką metę. No ale skoro nie piwo, to są jeszcze tabletki tzw. "szyszki chmielu". Kupiłam, okazało się, że to nie spodobało się mężowi, bo jednak woli piwo...

I wtedy właśnie przypomniało mi się jak moja babcia wyleczyła dziadka z bezsenności. Są na to lepsze sposoby niż zmuszanie do łykania tabletek czy wlewanie w męża codziennie butelki piwa.

Oto 3 najlepsze babciowe napoje na bezsenność:


Po pierwsze szklanka gorącego mleka z miodem i gałką muszkatołową - rozgrzewa, wycisza i błyskawicznie kładzie do łóżka. Miód zawiera tryptofan, który jest niezbędny do naszego odpoczynku, gałka muszkatołowa natomiast dodaje niesamowitego aromatu i działa uspokajająco.

Po drugie sok wiśniowo-waniliowy. Najlepiej by był domowej roboty, bo te soki sklepowe... to wiadomo, sam cukier i aromaty. Wiśnie bogate są w składniki, które regulują cykle snu i jawy, natomiast wanilia ma bardzo przyjemny zapach, który wycisza i działa aromatycznie, terapeutycznie.



Po trzecie herbata z lawendy i rumianku. Te dwa zioła to najbardziej relaksujące z ziół. Wyciszają, uspokajają, pomagają zwolnić, jeśli jesteśmy zbytnio pobudzeni wieczorem. Warto więc odwiedzić sklep ze zdrową żywnością i kupić po woreczku tych ziół, a w domu zrobić sobie herbatkę łącząc je w proporcjach 1:1.

A jak tam u was? Macie problemy z zaśnięciem? Jakie macie sposoby na bezsenność?

5 komentarzy:

  1. Co do piwa.. to po prostu za mała dawka. Trzeba było dorzucić jeszcze 2 czy 3 i od razu by usnął :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaa, żeby mi cała noc do ucha chrapał! ;)

      Usuń
  2. Mleko z miodem na ciepło <3 mi na bezsenność pomaga ciepła kawa z mlekiem, bo jestem z tych, co po kawie śpią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a już myślałam, że to tylko ze mną jest coś nie halo że po kawie od razu kimam, podczas gdy większości społeczeństwa pozwala się to obudzić. xD

      Usuń
  3. mnie pomaga melisa (dwie czubate łyżeczki na ok.300 ml wody)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger