Obserwatorzy

poniedziałek, 13 października 2014

Tabata - krótki trening metaboliczny

Czy są tutaj jakieś leniwce? Ja się zgłaszam jako pierwszy naczelny leniwiec tego bloga! ;) Przyznaję się bez bicia, że już na samą myśl o ćwiczeniach ogarnia mnie sen. Wolę katować się dietą niż poruszać tyłkiem kilka minut. Wiem, mało pedagogiczne jest pisanie takich rzeczy na stronie, która ma motywować was do dbania o siebie...



Dlatego dziś proponuję trening, na który mógłby się skusić nawet leniwiec podobny do mnie. Nie zajmuje dużo czasu, jest przyjemny, szybki i ponoć działa cuda! :)

Tak przynajmniej twierdzą ci, którzy w ten sposób pozbyli się tkanki tłuszczowej. Przyjrzyjmy się zatem bliżej tabacie.

TABATA


Tabata to szybki trening, który poprawia zdolność tlenową i beztlenową, w porównaniu do treningu o niskiej i średniej intensywności. Trening tabata polega na przeplataniu intensywnego wysiłku, z krótkimi okresami przerwy. Czyli np. ćwiczymy 20 sekund, 10 sekund odpoczywamy i tak przez 4 minuty.

Dlaczego tabata?

Jak dla mnie tabata to jedyna dopuszczalna forma aktywności fizycznej bo:

* zajmuje mało czasu, wystarczy 4 minuty dziennie ( i nie ma wymówek, że nie ma czasu - chyba 4 minuty to nawet najbardziej zapracowana mama znajdzie każdego dnia)

* tabata doskonale podkręca metabolizm i spala tkankę tłuszczową

* ćwiczysz tylko kilka minut, a efekty ćwiczenia utrzymują się jeszcze przez kilka godzin (jak twierdzą fachowcy, wystarczy tylko 4 minuty takiego treningu dziennie, by nasz organizm przez następne godziny spalał tkankę tłuszczową)

* tabatę można wykonywać w warunkach domowych, np. ćwiczyć przed komputerem i nie trzeba mieć specjalnych rekwizytów ani stroju

Jak ćwiczyć tabatę?

Można samemu wymyślić ćwiczenia np. bieg bokserski, szybkie pompki, pady z wyskokiem - wybierz to co lubisz, najważniejsze jest jednak by nie oszukiwać siebie samego. Przez te 20 sekund naprawdę daj z siebie wszystko. Ćwicz na maksa! Nie oszczędzaj się!

Tutaj macie dwa treningi, które najbardziej mi się podobały i które ja wykonuję, od kilku dni (aż nie mogę w to uwierzyć, że ja ćwiczę! )

I wiecie co - podoba mi się to! :D





Aha i jeszcze jedno: jeśli to początek twojej przygody z tabatą, to zacznij od ćwiczenia 3 razy w tygodniu i zrezygnuj już z innych ćwiczeń. Jeśli już na samym początku się przeforsujesz, stracisz ochotę na tabatę w przyszłości, a to byłaby wieeeelka szkoda...

Znałyście tabatę?
Co o niej myślicie?



Zapisz się do newslettera!




Share this article!

3 komentarze:

  1. Intensywne treningi w praktyce potrafią skutecznie wyrzeźbić ciało i spalić tłuszcz. Kwestia motywacji do ich robienia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo taakkk próbowałam, ale ostatnio mam lenia:P

    OdpowiedzUsuń
  3. to mi przypomina o prwnym programie jaki oglodalam bylo tam o czyms podobnym szybkie cwiczenia ale ktorkie ponoc moze pomuc osoba ktore maja za duzo tkanki tluszczowej wewnecznej miedzy organami mialam to wyprubowac ale zapomialam o tym dzieki za przypomnienie pozdrawiam bay bay

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML