Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

01:41

O przecudowny lnie - odchudź mnie!

Dzień Dobry!
Wstałyście juuuuż? Jeśli tak, to kubeczek kawusi na początek dnia... ;)



... i zapraszam do lektury!
Dziś mój post będzie pachniał ziołami. Dlaczego?

Bo lubię zioła
Bo zioła odchudzają
Bo zioła są zdrowe...

Jakie zioła odchudzają najbardziej efektywnie..dowiecie się niebawem. Ja, na razie chciałam Wam przedstawić len. jak się okazuje len to niezłe ziółko, które wiedzie prym wśród ziołowych wspomagaczy odchudzania. 

LEN



Jego ojczyzną jest Mezopotamia, ale uprawia się go w wielu krajach na całym świecie, również w Polsce. Len to roślina włóknista, oleista, lecznicza. Kwiat lnu ma jasnoniebieskie pączki, a owocem jest pięciokomorowa torebka wypełniona płaskimi, podłużnymi, brunatnymi nasionami. W lecznictwie używa się nasion lnu popularnie zwanych siemieniem lnianym, oleju lnianego i tzw. mączki lnianej. Nasiona lnu zwierają wiele cennych składników: olej, glikozydy cyjanogenne, białka i sterole. Dzięki tym substancjom len działa osłaniajco, zmiękczająco i lekko przeczyszczająco. Nasiona lnu spożywane regularnie obniżają poziom lipidów we krwi. 

Len leczniczo stosowany może być wewnętrznie:
W formie tzw. maceratów wodnych, w stanach zapalnych górnych dróg oddechowych i zaparciach.
Albo zewnętrznie:
W formie okładów, w niektórych chorobach skóry jako środek przeciwzapalny i rozmiękczający. 

Olej lniany leczniczo używany jest by zregenerować skórę i błony śluzowe, dostarcza organizmowi nienasyconych kwasów tłuszczowych, obniża poziom lipidów i cukru we krwi. Olej lniany zawiera także fitosterole i witaminę E. Używany jest w formie maści, mazideł i emulsji w leczeniu owrzodzeń i stanów zapalnych skóry. Natomiast podawany wewnętrznie obniża cholesterol.

To tyle ogólnych wiadomości na temat lnu. Teraz przejdę do konkretów. Zarówno olej lniany jak i siemię lniane może bardzo dużo pomóc w odchudzaniu, trzeba tylko wiedzieć jak go stosować, żeby zadziałał. Powiem wam co ja robię.

PIJĘ CODZIENNIE 1 ŁYŻKĘ OLEJU LNIANEGO NA CZCZO
Być może się powtarzam, ale uważam, że jest to bardzo ważne nie tylko przy ustalaniu diety, ale także w profilaktyce chorób przewodu pokarmowego i przeziębień. Jak wiadomo większość chorób bierze się z naszych jelit, prawda? A wypicie jednej łyżki oleju lnianego zapewnia nam ochronę jelit i dodatkowo poprawia naszą przemianę materii, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu.

DODAJĘ SIEMIĘ LNIANE DO KAŻDEJ POTRAWY
Siemię lniane nie daje silnego aromatu, nie psuje swoim smakiem potraw, więc nawet jeśli uda mi się wsypać go za dużo, to nic się nie dzieje. Na mojej półeczce z przyprawami zawsze stoją dwa słoiczki: siemię lniane w ziarnach i mielone. Mielone dodaje praktycznie do wszystkiego oprócz kanapek, natomiast ziarna doskonale się sprawdzają do wypieków: chlebka, bułeczek, ciasteczek.

PIJĘ SIEMIĘ LNIANE
Pewnie wiecie, że siemię lniane można także pić. Ja czasami pozwalam sobie na wypicie siemienia lnianego, gdy mam problemy żołądkowe. Nic mi tak nie pomaga jak łyżeczka siemienia lnianego zalanego szklanką wody. 

Moim zdaniem siemię lniane jest bardzo dobrym wypełniaczem żołądka. Mam wrażenie, że jedząc potrawy, w których jest siemię lniane, zjadam mniej, bo szybciej czuje sytość. No i siemię lniane jest ubogie w kalorie, ale to chyba nie jest zaskoczeniem, prawda?

Zatem: O przecudowny lnie - odchudź mnie!

Ps. Co myślicie o siemieniu lnianym? Czy jest tu jeszcze jakaś siemienio-lniano-maniaczka? ;) Ja oprócz siebie znam tylko jeszcze jedną - moją córcię, która codziennie każe sobie nasypać w miseczkę 2 łyżki siemienia, bo uwielbia maczać w nim paluszek i wsuwać niczym najlepszą przekąskę :)

3 komentarze:

  1. Jest maniaczka, zarówno siemienia jak i oleju lnianego. Pisałam o tym na blogu http://zdrowastrefa.pl/tag/olej-lniany/

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię kisielek z siemienia lnianego ;) a olej piłam dawno temu, jest okropny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Wydajesz się być prawdziwą supermamą! Skoro Twoja córeczka chętnie zamiast batonika czy słodkiego serka homogenizowanego wcina siemię lniane, to powinnaś to uznać za swój sukces. :) ~Martyna

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger