Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

14:54

Owoce, które przyspieszają odchudzanie

Od dziecka uczono nas, że warzywa i owoce są zdrowe. To prawda. Dlaczego jednak nikt nie powiedział nam, że nie wszystkie owoce są dobre na diecie? Opowiem Wam historię sprzed kilku dni.

Miniony weekend spędziłam u przyjaciółki. Babski wieczór, te sprawy. Było cudnie. Pyszne jedzenie, leżaczki, muzyczka, żyć nie umierać. Jedna z koleżanek (nie znałam jej wcześniej, poznałam ją na tym wieczorze) strasznie żaliła się na swoją wagę. "Jak to jest dziewczyny!?- pytała - ja nic nie jem, a tyję!". Dla mnie już samo stwierdzenie "nic nie jem" było dziwne, bo czy można nic nie jeść? WTF? 😏

Źródło


Na początku nie przysłuchiwałam się za bardzo tym żalom, ale po jakimś czasie, zauważyłam, że koleżanka ochoczo wcina czereśnie i winogron i to garściami. Zapytałam ją, czy wie, że to jedne z tych owoców, które mają mnóstwo cukru. Zdziwiła się i nie uwierzyła mówiąc: "przecież owoce są zdrowe! można je jeść bez umiaru!". Moja mina musiała być niezła, jak to usłyszałam, bo aż się zaśmiały wszystkie pozostałe koleżanki.
No nie, aż tak dobrze nie jest! Owoce i warzywa są zdrowe, to fakt! Jednak to wcale nie jest tak, że można je wsuwać bez umiaru! Jeśli koleżanka, mówiąc "nic nie jem" miała na myśli jedzenie garściami winogron wieczorową porą, to nie dziwie się, że tyje 😂

Dzisiejszy artykuł dedykuję osobom, które nie wiedzą, że niektóre owoce należy ograniczać, jeśli chcemy schudnąć.

Owoce, które przyspieszają odchudzanie


Owoce jagodowe: borówki, jagody, maliny czy jeżyny, są bogate w antyoksydanty, błonnik i witaminy, a przy tym są niskokaloryczne. Mogą być świetnym dodatkiem do jogurtu, owsianki lub sałatek.

Jabłka:  są bogate w błonnik. Mają też niską zawartość kalorii i są doskonałym źródłem witamin. Najlepiej jeść je ze skórką. Pamiętaj jednak, że jabłka mogą powodować wzmożoną produkcje gazów w jelitach, dlatego nie przesadzaj z ich ilością.

Grejpfruty: mają niską zawartość kalorii i wysoką zawartość witaminy C. Spożywanie grejpfrutów może pomóc w utracie wagi, zmniejszeniu apetytu i zwiększeniu metabolizmu.

Awokado: Pomimo swojej zawartości tłuszczu, awokado może być pomocne w procesie odchudzania. Jest bogate w zdrowe tłuszcze, które mogą pomóc w kontrolowaniu apetytu.

Ananasy: zawierają enzym o nazwie bromelaina, który może pomóc w trawieniu i redukcji tkanki tłuszczowej. Są również niskokaloryczne i bogate w witaminę C.

Kiwi: jest niskokaloryczne i bogate w błonnik. Zawiera również witaminę C i inne składniki odżywcze. Może być świetnym dodatkiem do sałatek owocowych lub smoothie.

Jeśli się odchudzasz pamiętaj, by uważać na niektóre owoce, bo chociaż są zdrowe, zawierają dużo cukru. W szczególności uważaj na...

Owoce, które spowalniają odchudzanie



Banany, winogrona, figi, czereśnie, liczi, bo zawierają więcej naturalnych cukrów niż inne. Jeśli jesteś na diecie niskowęglowodanowej, możesz ograniczyć ich spożycie lub wybierać mniejsze porcje.

Owoce suszone, takie jak rodzynki, daktyle czy morele, mają skoncentrowaną zawartość cukru i kalorii. Mogą łatwo dostarczyć dużą ilość energii w małej porcji. Jeśli chcesz schudnąć, lepiej spożywać świeże owoce zamiast suszonych.

Owoce w puszkach często są zanurzone w syropie, który może zawierać duże ilości cukru. Dlatego lepiej unikać takich produktów. 

Kawa kongijska - tego o niej nie wiedziałeś!


Niemałe znaczenie ma też tutaj twoja aktywność fizyczna, styl życia oraz pora spożywania posiłków. Jeśli dużo się ruszasz, ćwiczyć, biegasz, masz pracę, w której jesteś w ciągłym ruchu, możesz pozwolić sobie na zjedzenie większej ilości owoców.  

Pamiętaj, że schudniesz nie od owoców, warzyw, czy cudownych specyfików, a tylko wtedy gdy zachowasz deficyt kaloryczny, tzn. zjesz mniej niż spalisz w ciągu dnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger