Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:47

Brownie z fasoli - bez glutenu, bez cukru, bez mleka

Tak jak pisałam ostatnio święta zbliżają się wielkimi krokami. Czas już powoli zastanowić się nad jadłospisem. Byłam wczoraj u mamy na popołudniowej kawusi, robiłyśmy listę produktów do kupienia na święta oraz spis potraw, które pojawią się na wigilijnym stole. Trochę to trwało, dyskusja była dość burzliwa, chociaż u nas, jak co roku bardzo tradycyjnie: barszczyk z uszkami, karp, kapusta z grzybami, kutia, śledzie...

Jednak moja mama stwierdziła, że ma przechlapane w tym roku! Trudno było nie przyznać jej racji. Jest jedyną osobą, która zasiądzie przy wigilijnym stole i będzie mogła zjeść wszystko! 

Ja - nie jem glutenu (już od ponad roku! zapraszam na moje bezglutenowe przepisy)
Moja siostra - jest weganką
Mój tata (niedawno zachorował na dnę moczanową, więc obowiązuje go ścisła dieta)
Mój mąż - jest na diecie lekkostrawnej ze względu na cholesterol
Mój szwagier - wydziwia, bo jest zołzowaty ;)
Wnuki - jak to dzieci, same niejadki - pogrzebią trochę w talerzach, a i tak najwięcej zjedzą z choinki ;)

Ufff, niezła rodzinka co?! ;)

Najlepsze jest to, że my wszyscy nie to, że z jakiejś głupiej mody na dietę, a ze względów zdrowotnych nie możemy jeść pewnych rzeczy. Mama złapała się za głowę i stwierdziła, że ona już nie wie jak ma tą wigilię przygotować, bo jak zrobić uszka żeby nie było glutenu, albo jak tu zrobić karpia żeby nie było w nim ryby ;)

A jak tam Wasze przygotowania do świąt? :)

Ja postanowiłam mamuśkę trochę odciążyć i przygotować przynajmniej kilka potrwa takich, które zje moja rodzinka. Podzielę się oczywiście przepisami. Dziś na początek chciałam wam podać fajny, szybki przepis na ciasto fasolowe. Co prawda nie jest to tradycyjne danie wigilijne, ale ciasta też nie może zabraknąć na stole, a to jest nie dość, że pyszne to jeszcze błyskawicznie się je robi! :)

Brownie z fasoli



brownie z fasoli

puszka czerwonej fasoli
2 banany
2 jajka
2 łyżki kakao
łyżka oleju kokosowego
łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera, miksujemy. Następnie przelewamy do średniej keksówki (moja ma długość 25 cm). Pieczemy około 50 minut w temperaturze 180 stopni.

Ciasto jest pyszne! Mokre w środku i zapewniam, że wcale nie czuć tej fasoli. Uwielbiam je! Można trochę przetrzymać je w piekarniku, ale nie polecam, bo będzie miało suche brzegi, a przecież brownie to ciasto, które zjada się łyżeczką ;)

Lubicie brownie? :)

Ciekawostka:

Fasolę warto jeść z kilku powodów: zapobiega chorobom serca, chroni przed cukrzycą, obniża poziom cholesterolu, pomaga schudnąć, wspomaga leczenie nerwic.
Jest jednak taki jeden, który mnie szczególnie motywuje do tego, żeby sięgać po to warzywo. Fasola jest źródłem witaminy B i żelaza. Te dwa ważne składniki mają wpływ na kondycję naszych włosów. Czytałam ostatnio artykuł, w którym jedna laska opisywała jak jej nagle zaczęły wypadać garściami włosy. Chodziła po gabinetach dermatologicznych, po kosmetyczkach, fryzjerach i gdzie tam jeszcze mogła. Upatrywała to swoje wypadanie włosów w tym, że ma problemy z cerą, więc pewnie ze skórą głowy też. W końcu jak się zupełnie poddała, odpuściła okazało się, że jest w ciąży. Gdy zrobiła wszystkie dokładne badania wyszło jej, że powinna uzupełnić niedobory właśnie żelaza i witaminy B. Po tym jak zaczęła łykać witaminę B i żelazo skończyło się wypadanie włosów! Niesamowite!! Jak jak zaszłam w ciążę gubiłam włosy garściami! Ale fakt, nie robiłam aż takich szczegółowych badań. Faktem jest, że warto jeść fasolę, bo właśnie zawiera sporo tych witamin. także jak wam wypadają włosy to brownie z fasoli i jazda! ;)

2 komentarze:

  1. Szwagier się nie obraził? 😁 U nas tylko ja jestem alergikiem i wybrzydzam 😁 nie jestem zbytnia fanka ciasta z fasoli, ale może się przekonam? 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obraził, bo nie czyta mojego bloga, hehe, poza tym nie przepadamy za sobą, więc... ;)

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger