Obserwatorzy

piątek, 5 lipca 2013

Dieta Alfreda Penningtona

Dieta Alfreda Penningtona opublikowana została w 1953 r. Można więc założyć, że była to chyba jedna z pierwszych diet, które miały swój ułożony, konkretny plan odchudzania. Założeń tej diety było kilka. Po pierwsze autor uważa, że istnieje ścisły związek między otyłością, a snem. "Ustaw budzik na 8 godzin snu  nigdy więcej!" - radził w swojej publikacji Pennington – "I pamiętaj, by spacerować przynajmniej 30 minut przed posiłkiem. Nie musisz chodzić szybko, ale spaceruj regularnie przez pół godziny"

Według Peningtona, każdy powinien spożywać trzy duże posiłki dziennie, ale o stałych porach. Trzy posiłki dziennie, spacer i 8 godzin snu mają zapewnić, że w miesiąc stracimy ponad 3 kilogramy?! Niemożliwe! A jednak... Doktor Penington nie trudził się, by układać dodatkowy jadłospis, ale według niego każdy posiłek składać się winien części.

Cześć pierwsza: Chyba najfajniejsza ze wszystkich części możesz bowiem jeść tyle ile chcesz. Ważne aby to było mięso. Minimum 200g. i zasada jest jedna - jedna część chuda na 3 części tłuste. Możesz jeść wołowinę, jagnięcinę,  wieprzowinę; gotowaną, duszoną czy smażoną - twoja wola. Do mięsa możesz używać przypraw: pieprzu, papryki albo innych, które w składzie nie zawierają soli. Aby twój posiłek nie był mdły dozwolone jest dodanie soku z cytryny,  nasion selera, natki pietruszki.. Pamiętaj tylko o tym, by nie jeść żadnych mięs, które zawierają choćby szczyptę soli - czyli wyłączamy z diety boczek, szynkę konserwową i wędliny. 

Część druga: Ta część niestety jest ściśle ograniczona. Możesz zjeść tylko jeden z poniższej listy składników: białe ziemniaki, słodkie ziemniaki, gotowany ryż, pół grejpfruta, garstka winogrona, kawałek melona, ​banan, gruszka, maliny lub jagody. Na koniec posiłku możesz napić się kawy lub herbaty czarnej, bez cukru! 
Ważne jest by podczas całej tej kuracji pić 6 szklanek wody, do godziny piątej. Jeśli po kilku dniach będziesz miał "wodowstręt", możesz do każdej szklanki wrzucić plasterek cytryny. 


Dieta Alfreda Penningtona dąży do całkowitego wyeliminowania z codziennego jadłospisu mąkę, pieczywo, sól, cukier oraz dla niektórych pewnie - niestety- alkohol.

A na koniec dla zainteresowanych, znających biegle język angielski, cała publikacja dr Alfreda Penningtona:




Zapisz się do newslettera!




Share this article!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML