Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

18:33

Jak wykorzystać mięso i warzywa z rosołu - 3 sposoby

Czy u was też co tydzień w niedzielę ten sam problem? Fajnie jest zrobić rosół, ale co zrobić z mięsem i warzywami ?! Jest kilka sposobów. Moi się zawsze śmieją, że skoro dziś rosół, jutro pomidorowa. Chyba nie tylko u mnie tak jest, zresztą nie mam nic do pomidorowej - bardzo ją lubię.
Wracając jednak do tematu. 
Co robicie z mięsem i warzywami z rosołu?

Moja teściowa obierała mięso, wkładała do woreczka i zamrażała. Po jakimś czasie, gdy uzbierała już odpowiednią ilość mięsa - robiła pasztet. Tak też można, jednak u mnie to nie przejdzie, bo dzieciaki nie przepadają za pasztetem, mąż zresztą też.

Jednak u mnie mięso też się nie marnuje. Mam trzy sprawdzone sposoby na kurczaka i warzywa z rosołu! Oto one!

Jak wykorzystać mięso i warzywa z rosołu - 3 sposoby


Sałatka jarzynowa




Chyba najprostszy sposób na warzywa z rosołu. Pokroić, dosmaczyć, dodać jeszcze kilka składników, które raczej każdy ma w domu i gotowe! 

Składniki:

2 marchewki
pół selera
korzeń pietruszki
2 ogórki kiszone
jeden duży ziemniak
kilka łyżek kukurydzy
pół jabłka
pół cebuli

Wszystkie warzywa kroimy w drobną kostkę. Mieszamy razem z łyżką majonezu lub śmietany, dosmaczamy solą i pieprzem do smaku i gotowe.


Jednak nie zawsze warzywa z rosołu nadają się do pokrojenia. Udało mi się kilka razy niestety je rozgotować. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak wrzucić wszystko do blendera i zmiksować na gładką masę. Powstała w ten sposób pasta może być świetnym farszem na pierogi, albo... na kartacze!

Kartacze bezglutenowe




Składniki:

6 ziemniaków (3 ugotowane i 3 surowe)
mąka bezglutenowa (u mnie ryżowa)
mąka ziemniaczana 
jajko
sól
pieprz

farsz mięsny - wszystkie warzywa i mięso z rosołu zblendowane na gładką masę i doprawione solą i pieprzem

3 ziemniaki gotujemy, studzimy i rozgniatamy widelcem lub wyciskamy przez praskę. 3 pozostałe ziemniaki ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Dodajemy jajko sól i mąkę. Nie podałam w przepisie ile tej mąki, bo tak naprawdę wszystko zależy od tego jakiej mąki użyjecie. W przypadku zwykłej mąki pszennej wystarczyłoby 2-3 łyżki mąki zwykłej i tyle samo ziemniaczanej. W przypadku mąki bezglutenowej wsypuj mąkę do czasu aż ciasto przestanie się kleić do rąk i uda ci się je uformować w kulkę. Dzielimy ciasto na kilka porcji, lepimy kuleczkę do środka wkładamy farsz mięsny.
Kartacze wrzucamy na gotującą się wodę. Gotujemy tak długo aż wypłyną na wierzch. Podajemy z podsmażoną cebulką lub skwarkami.

Sos do makaronu




Składniki:

mięso z rosołu
warzywa z rosołu pokrojone w kostkę
pół butelki passaty pomidorowej
ulubione przyprawy
cebula
3 łyżki kukurydzy z puszki
łyżka oleju

Na rozgrzaną patelnię wrzucamy pokrojoną cebulę. Smażymy do zrumienienia. Dodajemy pokrojone mięso z rosołu i warzywa oraz kukurydzę. Można dodać wszystkie warzywa, albo tylko te, które lubisz. Ja akurat dodaję wszystkie łącznie z selerem i pietruszką. Smażymy przez chwilkę, a następnie zalewamy passatą pomidorową i dosmaczamy ulubionymi przyprawami.
Jak wam się podobają moje pomysły?
Ciekawa jestem co wy robicie z warzywami i mięsem z rosołu.
Piszcie w komentarzach! Inspirujcie!

4 komentarze:

  1. ja też zawsze robię sałatkę jarzynową w warzyw z rosołu:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę żelatyny, warzywka, mięsko z rosołku i mamy pyszne galaretki:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie wygląda świetnie. Ciekawy przepis, który może kiedyś wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger