Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

22:57

Zrób sobie szampon - trzy ziołowe przepisy

Dziś będzie mała odskocznia od tych tematów związanych z jedzeniem, żywieniem, dietami. Dziś chciałam wam podać fajne przepisy na szampony domowej roboty. 

Ostatnio miałam trochę problemów z włosami dlatego zaczęłam szukać sposobów jak by tu sobie poradzić domowymi sposobami. Nie wiem jak u was u mnie bardzo dużo zależy od diety. Wystarczy, że zjem coś czego jeść nie powinnam, czy świadomie czy nieświadomie- nieważne - moja skóra reaguje błyskawicznie. Za dużo cukru - trądzik, za mało witamin - połamane paznokcie, jakiś dziwny konserwant w żywności - łupież i tak w kółko. Doszłam chyba w swoim życiu do etapu, w którym mój organizm przestaje tolerować jakieś syfiaste żarcie. Z jednej strony fajnie - powinnam się cieszyć, bo jestem zmuszona jeść zdrowo, ale z drugiej strony - irytuje mnie to, że nie wiem do końca co mi zaszkodziło a na twarzy wypryski, we włosach białe paskudy.

Moja mama śmieje się, że niedługo będę nie tylko sama sobie gotować, ale też i sama sobie robić kosmetyki. Kto wie, może i tak się stanie. Na razie póki co szukam dobrego szamponu, a póki tego nie zrobię będę sobie sama domowe szampon produkować - a co! :)

Jeśli ty też masz taki problem, zapraszam do testowania moich przepisów na domowy szampon, a jest ich aż trzy.

Zrób sobie szampon - ziołowe przepisy




Szampon odżywczy

4 łyżki rozdrobnionych korzeni łopianu
4 łyżki pokrzywy
1 litr wody

Zioła zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu przez pół godziny. Potem odstawiamy na kilka godzin, najlepiej na całą noc. Rano przecedzamy i myjemy włosy. 
Tak wiem, że dziwnie to brzmi - myjemy, przecież szampon się nie pieni, nie ma właściwości oczyszczających, jednak nie jest to szampon, którym można myć codziennie głowę i włosy, to szampon, który ma wyciszyć i uspokoić skórę głowy i włosy. 

Szampon z kory dębu

2 łyżki szarego mydła
pół szklanki odwaru z kory dębu

Jak przygotować odwar z kory dębu? 1 łyżkę kory dębu zalewamy szklanką wody i gotujemy pod przykryciem przez 5 minut. Odstawiamy do naciągnięcia na jakieś 15 minut, następnie odcedzamy. Odcedzony odwar mieszamy z 2 łyżkami szarego mydła.


Zamiast mydła można użyć jakiegoś łagodnego szamponu do mycia dla dzieci. Chodzi o to żeby ten detergent miał jak najmniej substancji sztucznych tylu SLS, parabeny itd. Nie oszukujmy się - każdy szampon je ma, no dobra większość szamponów. Te szampony dla dzieci są jednak najmniej przesycone takimi syfiastymi substancjami.

Szampon z korzeni mydlnicy

2 łyżki korzeni mydlnicy
1 łyżeczka soku z cytryny
szklanka wody

Mydlnicę gotujemy na małym ogniu w szklance wody przez około 5 minut. Zdejmujemy z gazu, odcedzamy i dodajemy sok z cytryny. Ten szampon ma właściwości mocno oczyszczające. Jeśli ktoś ma suche włosy to może nawet wysuszyć, więc warto po tym szamponie użyć jakąś dobrą odżywkę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DS , Blogger